OERVitaliteit Zambia.

OERVitaliteit gaat over de ervaring en het begrip over hoe het intermitterende leven toe te passen in ons huidige levensstijl, zodat we ons fit voelen in dit moderne leven. Het blijkt dat ons lichaam zich genetisch nog helemaal niet heeft aangepast aan onze huidige manier van leven. In onze ontwikkeling hebben we 200.000 jaar te maken gehad met acute stressoren. Hoe bijzonder is het om weer kennis te maken met deze oude stressoren in het continent waar we dit altijd al ervaren hebben. Terug naar je roots, terug naar de plek waar we oude vrienden opnieuw gaan ontdekken in dit moderne leven, denk aan koude, warmte, honger, dorst, hypoxia, hypercapnia.

Waar:

De week zal plaatsvinden in een van de mooiste National Parken in Afrika – South Luangwa National Park.  We overnachten in een Busch camp aan de oevers van de Luangwa Rivier. Het camp wordt dagelijks bezocht door wildlife. De kans is groot dat als je ’s ochtends je accommodatie verlaat je goed moet uitkijken voor de grazende olifanten of een nijlpaard dat nog net dat laatste stukje gras voor jou deur wil nuttigen. De nachten zullen gevuld zijn met geluiden van de bush, verbaas je niet als je midden in de nacht wordt gewekt door het geluid van hyena’s en leeuwen die hun territorium aan het bewaken zijn. De activiteiten die in deze week plaatsvinden zullen allen onder begeleiding zijn van getrainde safari gidsen en scouts van de Department of Wildlife. We zijn dus in goede handen!

Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen

Afbeelding invoegen         Afbeelding invoegen           Afbeelding invoegen

Wanneer:
2 juli tot 8 juli 2020

Het programma:
Dag 1: vliegen naar Lusaka  - aankomst en overnachting Lusaka
Dag 2: Reisdag naar locatie South Luangwa
Dag 3,4,5,6,7: Programma IL
Dag 8: Reisdag naar Lusaka - mogelijke avondvlucht naar thuisbasis  - overnachting in Lusaka

Wat neem je mee:
Niet te veel, motto; "back to basic"!
  • Goede en ingelopen wandelschoenen
  • Slippers
  • Zwemkleding
  • Toiletspullen, incl. muskietenspray
  • Sportkleding
  • Wandelkleding
  • Neem ook zeker warme kleding trui/fleece mee. De maand juli is in Zambia de wintermaand. Het kan in de  ochtenden koud zijn (0-5 graden) en het koelt in de avond zeker af. We zullen buiten leven dus houd hier rekening mee.
  • Fototoestel (eventueel je telefoon als camera bij voorkeur op flight mode).
We snappen natuurlijk dat je je telefoon wilt meenemen. Het programma is echter bedoelt om 5 dagen niet met thuis bezig te zijn. We verzoeken elke deelnemer dan ook zich hier zoveel mogelijk aan te committeren.

Kosten:
3500 euro p.p. op basis van 2 of 3 persoonsmakers
Incl: overnachtingen, eten, drinken, activiteiten, biomedisch/bloed onderzoek, vervoer in Zambia
Excl: vlucht, verzekering, mogelijke vaccinaties

Wat als je langer wilt blijven?
Dat kan natuurlijk ook. Ik kan voor jullie een mooie verlening samenstellen. Sinds 2004 kom ik in Afrika. Ik heb inmiddels 20 landen bezocht en heb met eigen vervoer 250.000 km op Afrikaanse wegen gereden. Ik heb gewerkt in Tanzania en Zambia en gestudeerd in Zuid Afrika. Inmiddels ben ik getrouwd met een Zambiaan en ken deze omgeving heel goed. Heb je interesse laat het mij weten.

Voor meer informatie kijk op www.oervitaliteit.nl wil je je aanmelden stuur een email naar  Team@oervitaliteit.nl of bel 06-17407274