Afbeelding invoegen  
 
 
 
                                    " Old friends in modern life"
 


 

Intermittent living (IL)

Intemittent living gaat over de ervaring en het begrip over hoe het intermitterende leven toe te passen in ons huidige levenstijl, zodat we ons fit voelen in dit moderne leven.

 

Onze huidige manier van leven: "slecht dieet, veel zitten, veel stress” zorgt ervoor dat we ons immuunsysteem op een lichte manier wordt geactiveerd, dit heeft de wetenschap inmiddels aangetoond.  Deze lichte manier van activatie zorgt voor een zogenaamde laaggradige ontsteking.  De gevolgen van deze laaggradige ontsteking kunnen zorgen voor  insulineresistentie, leptine resistentie, cortisol afgifte, activering van neurotransmitters enz. Deze aandoeningen zijn oa verantwoordelijk voor type 1 diabetes, cardiovasculaire aandoeningen, metebool syndroom, auto – immuunziekten, fibromyalgie, chronische vermoeidheid, chronische pijn, luchtwegen, maagstoornissen, gynaecolische aandoeningen, neurodegeneratieve ziekten en depressie.

 

Ons lichaam heeft genetisch nog geen antwoord op onze huidige manier van leven. We hebben in onze ontwikkeling 200.000 te maken gehad met acute stressfactoren. Chronisch stress, dat in onze maatschappij de overhand heeft, daar zijn we genetisch nog niet op aangepast. Nu blijkt dat het gemis van oude stressfactoren moderne ziekten de kans geeft.Onze oude stressfactoren hebben het mogelijk gemaakt direct te reageren om veranderde omstandigheden, het maakt ons flexibel.

 

"Het zijn niet de sterkste of slimste individuen die overleven en fit zijn, maar de individuen die zich het best kunnen aanpassen aan omstandigheden en omgeving! Om te overleven moest onze soort zijn vindingrijkheid en uithoudingsvermogen regelmatig tot het uiterste benutten. In onze strijd met een onvoorspelbare natuur evolueerden we van sterke apen tot slimme mensen,” aldus Leo Pruimboom.

 


De intermittent living week!
Een week met uitdagingen, volgens een wetenschappelijk concept. In deze week gebruiken we intermitterende strategieen zoals:
  • Intermittent fasting
  • Intermittent drinking
  • Kortdurende extreme koude
  • Warmte
  • Hypercapnia
  • Hypoxia
  • Voeding
  • Beweging
  • Ontspanning
 
 Afbeelding invoegen          Afbeelding invoegen           Afbeelding invoegen           Afbeelding invoegen           Afbeelding invoegen
 
 
  Afbeelding invoegen   Afbeelding invoegen   Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen
 
 
1. Doel:

Herstel van flexibiliteit en fitheid, waarover je zelf weer de regie krijgt

 

2. Voor wie?

Mensen die op zoek zijn naar natuurlijke prikkels ter verbetering van gezondheid. Belangrijkste voorwaarde: men moet mobiel zijn!

 

3. Wanneer?

Afrika - Zambia: eerste week van juli 2020

Overige locatie, divers data gedurende het jaar 2020

 

4. Waar?

Diverse locaties o.a.

·        Waddengebied

·        Spanje

·        Duitsland

·        Zwitserland

·        Afrika- Zambia

De week is gebaseerd  op de principes van de dr. Leo Pruimboom, de grondlegger van de klinische PNI en gepromoveerd op het universele gezondheidsconcept "Intermittent Living” en wordt verzorgt door gecertificeerde intermittent living coaches.

 

Het IL team:

 

Laura  Sinnema           cPNI therapeut/BSR en TRE Therapeut/ IL coach

Mathilde Kuijpers         Integraal arts cPNI/ Arts voortplantingsgeneeskunde/IL coach
Marijke Engelbrecht    cPNI therapeut/ Accupunturist/IL coach
Marijke Brouwes           Psychodynamisch therapeut/ IL coach
 
 
 
Voor meer informatie kijk op onze website www.intermittentliving.nu
Wil je je aanmelding stuur een email naar:  laura@intermittentliving.nl
 
 
  Afbeelding invoegen